mindfulnessmamma

Reagera och agera

Kategori: Allmänt


Jag tror på att agera när man reagerar över något. Inte precis alltid, men när det är något man verkligen tror på eller känner absolut inte är okej. Jag tror på möjligheten att påverka genom att göra sin röst hörd. Jag vet att det går.

Nu handlar det om en enorm avgiftshöjning för gymnasterna i Luleå. Barn- och ungdomsidrotten ska inte vara en klassfråga. Den ska vara tillgänglig för alla. Jag har kontaktat styrelseordföranden och hoppas fler gör detsamma. Denna termin ska jag betala 2150 kr för min 7-åriga gymnast och nästa termin 1950 kr. Med andra ord 4000 kr för ett års gymnastik. Tänk då de familjer som har två barn eller fler i gymnastiken! Har ni tänkt på det undrade jag? Ja, de hade diskuterat igenom det i styrelsen men tyckte visst att det ändå var rimligt med dessa avgifter. Horribelt och märkligt!

Hoppas på skärpning! Gör era röster hörda när ni tycker och tänker något. Ifrågasätt och diskutera. Vi kan påverka. Om inte annat brukar det kännas mycket bättre att veta att man gjort vad man kan och i alla fall framfört sin åsikt.

Kommentera inlägget här: