mindfulnessmamma

Frisk & Fri- Vi lever i ett ätstört samhälle!

Kategori: Ätstörningar

 
 
Jag är så extremt stolt över att vara en del av föreningen Frisk & Fri-Riksföreningen mot ätstörningar som i 30 år har arbetat mot ätstörningar, för ett samhälle där alla är fria att vara sig själva. Men vi i föreningen tycker att det går för långsamt. Det räcker nu. Se filmen:
 
 
 
 
Första gången jag såg den här filmen blev jag så berörd att ögonen tårades! Jag kände bara sådan stolthet över filmen och arbetet människor i föreningen gör runt om i landet. Det räcker nu och du kan vara med och påverka.
 
1. Hjälp oss genom en gåva -- www.friskfri.se/stod-oss/ge-en-gava
2. Läs mer om märkningen -- www.friskfri.se/foretag/markning
3. Dela filmen i dina nätverk.

 
Ni har väl förresten inte missat Miss Skinny?
 
I 30 år har Frisk & Fri arbetat mot ätstörningar, för ett samhälle där alla är fria att vara sig själva. Men det går för långsamt. Frisk & Fri lanserade Miss Skinny för att uppmärksamma åt vilket håll utvecklingen går och för att vi måste börja prata om det här.


I samband med detta presenterar föreningen en märkning för modeindustrin. För sannare skönhet. Ätstörningsproblematiken är komplex; allt handlar inte om skeva ideal. Men de bilder vi utsätts för varje dag driver utvecklingen åt fel håll. Modeindustrin måste ta sitt ansvar, och vi måste ta vårt. Det här är ett sätt att starta en debatt, men också en dialog. (Texten är hämtad från Frisk & Fri:s egen blogg)

Debatt och dialog är i full gång ända sedan Miss Skinny syntes för första gången i media och i cyberrymden. Det råder olika meningar kring tillvägagångssättet för att skapa denna dialog och debatt, men jag kan helt och fullt stå för kampanjen. Den har skapat debatt och belyser något som förekommer dagligen. Se filmen! Detta är vad det handlar om.


Kramar från mig och var rädda om dig själva och om varandra.

 

 

 
 
Kommentera inlägget här: