mindfulnessmamma

Over-thinking och vad det för med sig

Kategori: Tänkvärda ord



Igår läste jag de här orden. De träffade mig. Och som de träffade mig. Vilken sanning. Lättare sagt än gjort att inte fastna i detta, särskilt när man som jag funderar mycket, vill ha koll på läget och ha framförhållning. Men ack så viktigt.

Det där att vara i nuet, ta vara på nuet är så viktigt, men ibland så svårt. Just nu är ibland. Morgondagen vet vi inte mycket om, men att vara i framtiden i tankarna är lätt hänt. Men ack så viktigt att inte fastna i alla möjliga "tänk om".

Ibland är det själva tänkandet om tillvaron, grubblandet, som är det största problemet.

KOMMENTARER:

  • J E säger:
    2013-05-18 | 18:49:10

    Jag började läsa din blogg i julas, jag är riktigt glad att jag hittade den. Jag är djupt nere i min anorexi just nu, och det är så inspirerande att läsa om någon som också varit sjuk men lever ett vanligt liv nu. Det ger mig motivation att orka kämpa. Efter åtta år med anorexi har jag bestämt mig att bli frisk. Har sökt hjälp igen, den här gången ska jag verkligen kämpa. Det är till stor del tack vare din blogg. Den har fått mig att förstå att det går att bli frisk och leva normalt och att man kan börja träna när man blivit frisk utan att falla tillbaka.

    Tack för din blogg! :)

    Svar: Åh, tack! Fantastiskt betydelsefull kommentar! Så glad jag blir och så det värmer. Ja, du kan också bli frisk. Men du, lägg allt det där med träningen åt sidan, även om man inte faller tillbaka i ätstörningen kan det vara komplicerat särskilt om träningen varit en del i sjukdomen. Ligg lågt. Återhämta dig. Skynda långsamt. Det tjänar du på i långa loppet!
    Varma kramar Jenny!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: