mindfulnessmamma

Inför beach 2013!

Kategori: Allmänt

 
 
Idag kom det på tal, allt det som skrivs inför sommaren och den stundande badsäsongen. Tidningarna skriver om "beach 2013" och om hur vi ska komma i form och hitta bikini-formen. En person som jag pratade med berättade om hur hon påverkas av det som skrivs och hur hon stressas av det. Jag vet precis hur det kan vara att oroa sig inför sommaren, att vara beredd att avstå strandbesök med sina älskade för att slippa klä av sig och hur hemskt det känns att vantrivas i sin egen kropp.
 
Idag påverkas jag inte av det som skrivs. Jag vänder mig starkt emot de där beach-begreppen och tankesättet att vi ska förbereda oss inför badsäsongen. Jag stressas inte av den hets som stundtals råder över att vi ska komma i form. Jag har min kroppsform och jag tänker inte gömma mig själv för att det är sommartider, eller en gång till i livet skämmas över att jag är jag och ser ut som jag ser ut. Min kropp är min kropp och den tillhör mig. Vi hör ihop.
 
Jag blir däremot ledsen över att veta att många påverkas och att media låter det här få så så stort utrymme. Det gör definitivt mer skada än nytta för så många människor.
 
Dagens tips inför badsäsongen kommer här! Ta till dig det och ta fram den här bilden och påminn dig om att det här är bättre än bantnings- och kom-i-form-tipsen som media sprider.
 
 
 
 
 
 
När du tvivlar och när du tvekar om du har en kropp som är bra nog för att visas på stranden, påminn dig om detta. Kroppen är förresten inte till för att visa upp på stranden, den är inget attribut som är till för andra att beskåda. Du har inte din kropp för att behaga andra. Påminn dig om att du är bra nog och att din kropp tillhör dig och att ni är perfekta för varandra.
 
 
Kom ihåg, kom ihåg, kom ihåg!
 
 
 
 
 
Du behöver inte förändra något för att ha en kropp för stranden. Du har redan en kropp som är redo för att sola, bada och njuta av den stundande sommaren!
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Fredrik L säger:
    2013-05-14 | 22:38:51

    Fantastiskt bra skrivet.

    Svar: Tack vännen!
    Mindfulnessmamma

  • Marion säger:
    2013-05-14 | 23:49:32
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Så sant och så bra för många att behöva bli påmind om.
    Bara njut av sommar och sol och din kropp.

  • Sara Björklund säger:
    2013-05-15 | 07:25:05

    Såååå bra! Jätte bra skrivet Jenny !

    Svar: Tack Sara!
    Mindfulnessmamma

  • Jota säger:
    2013-05-15 | 18:35:44

    Så sant som det är sagt! Väldigt klokt och bra utryckt.
    Tänk om världen hade flera som dej då tror jag vi skulle slippa väldigt mycket onödigt lidande.
    Lev väl och må bäst!
    Kram lilla jag

    Svar: Tack gulliga du! Jag blir verkligen rörd över alla fina ord du strör över mig!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: