mindfulnessmamma

Frisk och fri-att klä sig som man vill!

Kategori: Frisk och fri

 
 
Att klä sig själv som du vill, precis just exakt som du vill och ha på dig det du trivs i- gör du det?
 
 
Det kan låta som en enkel och självklar sak, men är långt ifrån självklart om man inte trivs med sig själv och sin kropp, när livet inte är i balans. 
 
 
Väljer du kläder i frihet? Utan att behöva bekymra dig om hur du och din kropp ser ut i just de kläderna, hur kroppen känns i kläderna du bär, hur den ser ut?  Bär du kläderna utan att behöva rätta till dem, dra upp byxorna gång efter gång, snegla på din mage och se hur den ser ut? Och så vidare. Jag skulle kunna fortsätta länge till.
 
Åh, så jag har varit där. Så länge och så mycket. Det är en boja att vara fast i det där. Ett fängelse. En fångenskap svår att ta sig ut ur, men det är inte alls omöjligt.
 
 
Dagens instagrambild vittnar om friheten att kunna klä mig i kläder jag älskar och trivs i, utan att försöka gömma mig och min kropp. Jag älskar klänningar och trivs nog egentligen allra bäst i klänningar och kjolar. Och jag älskar färg-färger mig mig glad.
 
.
 
 
Figurnära går alldeles utmärkt när jag accepterar mig själv och min kropp. Den är bra som den är och för en massa bra saker med sig. Den orkar en massa saker och ser till att jag får uppleva sånt som jag vill uppleva.
 
Det fanns så mycket med kroppen jag inte kunde acceptera och så mycket jag ville förändra. Många känner nog igen sig. Jag lovar, lyckan sitter inte i vikten.
 
 
 
 
Min inre frid är större, så mycket större, idag än när jag vägde så mycket mindre. Tro inte att en annan siffra på vågen kommer att göra dig lyckligare.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: