mindfulnessmamma

Om att gå vilse och hitta hem

Kategori: Tänkvärda ord

 
 
 
 
Nu är jag här igen-med tänkvärda ord! Jag kan inte låta bli att samla på dem. Ord har alltid och kommer alltid betyda mycket för mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst ligger det något i det? Att gå vilse kan faktiskt göra att man hittar de vägar man annars aldrig hade vandrat längs.
 
 
Hur ska man kunna veta att man hittat hem
om man aldrig irrat runt i vilsenhet?
 
 
 
Det där är några ord jag skrev för ganska länge sedan, men jag hade lika gärna kunnat formulera dem idag.
 
Kom ihåg att de snåriga vägarna inte behöver vara fel vägar. Vi kan ta oss vidare trots att det ser ut som att vi är på väg mot en återvändsgränd. Kom ihåg att saker inte alltid är vad de ser ut som vid första anblicken.
 
 
 
Kommentera inlägget här: