mindfulnessmamma

En av alla mina musikkvällar

Kategori: musik

 
 
En del kvällar fastnar jag vid datorn för att lyssna på musik. Lyssna. Vara. Känna. Beröras. Det får mig att må bra, att känna, att beröras. Musiken. Orden. Alla känslorna. Ibland behöver jag bara översköljas av allt detta. Verkligen känna.
 
Musik är fantastiskt. Helt fantastiskt. Ord kan verkligen vara magiska.
 
Ikväll har jag bland annat lyssnat in dessa låtar.
 
 
 
 
Med flera. Det finns verkligen många guldkorn. En stor, stor musikskatt. Och när det kommer till att beröras av musik föredrar jag svenska texter.
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • jota säger:
    2013-06-20 | 06:01:44

    Ja musik är underbart nästan magisk. Musik som bär ett budskap som berätta något för mig berör så otroligt mycket.
    Musik kan lockafram alla känslor i min kropp. Ibland får den mig så lycklig att jag tar glädje skutt och ibland får den mig att gråta över människors livsöden. Allt som oftast får den mig att reflektera och fundera över vart jag själv står och vad jag förmedlar med mina tankar ord och handlingar. Att möta människor med värme, förståelse och ett öppet förhållningssätt ger så mycket mer än jag någonsin kunnat tro.
    Så musik är magiskt iaf för mig.
    Lev väl och må bäst?
    Ha en fin midsommar fina, härlig, underbara Jenny
    Kram lilla jag

Kommentera inlägget här: