mindfulnessmamma

Akupunktur

Kategori: Må bra


Idag var jag på andra akupunkturbehandlingen för den här omgången. Jag har mycket erfarenhet av akupunktur och jag har visat mig var en av de personer som svarar riktigt bra på denna behandlingsform. Jag tror att ingenting annat kan få mig så totalt avslappnad.

Nu får jag nålar mot spänningshuvudvärk. Det är den som ibland gör att jag får migrän. Var inte rädd för att prova akupunktur, även om det kan kännas skrämmande innan. Många verkar häpna just över det där med nålar. Det låter mer läskigt än det är.

Tidigare har jag fått nålar även mot annat än huvudvärken. När jag gick i behandling för mina ätstörningar kunde jag till exempel få nålar inför en måltid under perioder när det var som svårast att äta. Jag satt med nålar i huvudet och åt. Effektivt! Jag fick nålar på lugnande punkter och de kunde verkligen hjälpa mig, fler än en gång.

Nästa vecka är det dags igen.






Kommentera inlägget här: