mindfulnessmamma

Förnöjsamhet

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Just nu. Uppfylld av tacksamhet. Av förnöjsamhet. Jag älskar tillståndet av harmoni. Av frid. Av att känna mig tillfreds. Underbart.
 
 
Mina barn har haft så fina dagar. Den ena har varit på besök i en kompis stuga med hans familj och han verkar ha haft det så bra. Det är så roligt att få höra att de har uppskattat att få vara tillsammans med vår pojke. Vår dotter har varit på övernattning hos mormor och morfar och både värdfolket och gästen verkar så nöjda. Tack för att jag fick komma, kom verkligen från hjärtat och jag är så glad att våra barn har mor/far-föräldrar som öppnar famnarna för barnen.
 
Tacksamhet. En av de bästa känslorna.
 
 
 
 
 
Tacksamhet över min underbara familj. Bara självaste ordet familj är så mjukt och vackert. Tacksamhet över människor i vår omgivning. Över kärlek jag och vi är omgiven av.
 
Livet är skört, men livet kan också vara alldeles underbart.
 
 
 
 
Överraskningar kan verkligen förgylla tillvaron! Häromdagen när vi kom hem från mini-semestern i fjällen stod två krukor på vår framsida. Nyplanterade blommor mötte oss. Mamma hade varit där och gjort i ordning lite blomster tills vi skulle komma hem. Underbart!
 
Det är ju nu det händer. Det är nu våra barn vill bli lyssnade på. Det är nu blommorna blommar och det är nu vi lever.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • FL säger:
    2013-07-07 | 23:06:38

    Familjen är ALLT!

    Du är en fantastisk skrivare/författare!

Kommentera inlägget här: