mindfulnessmamma

Testa gränser och utmana mig själv

Kategori: Må bra

 
 
Favorit i repris-de här orden gillar jag!
 
 
 
 
Jag känner mig peppad för att anta nya utmaningar.
Fortsätta mot mål jag siktar mot.
Jag vet att jag kan så mycket bara jag vill,
bara jag bestämmer mig.
 
Ibland tänker jag på all tid jag levt med sjukdomen,
med ätstörningarna,
att jag idag är fri.
Att jag idag är frisk.
 
Den erfarenheten hjälper mig idag.
Jag tog mig igenom den överjävligt hemska sjukdom,
jag klarade mig över till andra sidan, till den friska sidan.
Helt och hållet i mål.
 
Nya mål och nya utmaningar,
det inspirerar och sporrar mig idag.
 
Jag påminner mig om allt jag klarat mig igenom,
allt jag tagit mig förbi,
sådant som jag aldrig glömmer,
men som jag kan ta med mig vidare i livet med
och som gör att livet fått så många fler nyanser än förut.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • LS säger:
    2013-01-23 | 11:46:09

    Hej Jenny,
    Jag försöker göra min första lilla insats för abkontakt och skriva en möjlig artikel till Insikt, ang att vara mamma och ha erfarenhet av ätstörningar. Kan du tänka dig att svara på några frågor? Maila mig gärna på [email protected].
    Tack för alla fina ord de senaste åren!

    Svar: Hej!Klart jag kan!
    Kul att du uppskattar mina ord!
    Att vara mamma och ha en ätstörning/ha erfarenhet av en ätstörning vet jag mycket om!
    Mindfulnessmamma

  • LS säger:
    2013-01-23 | 18:35:18

    Så snällt! Jo, jag tänkte att du är en bra källa att ösa ur. Du har säkert bättre koll på abkontakts arbete på området än vad jag själv (och de andra jag frågat) har också, vilket är superbra. Jag är nyligen tillfrisknad själv och har först nu börjat försöka engagera mig lite mer i föreningens arbete.
    Kan du maila mig med en adress dit jag kan skicka mina funderingar?

    Svar: Maila mig på [email protected]
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: