mindfulnessmamma

Jag gillar samma lika

Kategori: Må bra

 
 
Jag är lite av en sån typ som gillar samma lika. Det är ingenting jag längre tänker se som ett problem eller som något jag ska försöka ändra på. Jag ska förklara varför! Jo, att jag är som jag är gör mig själv till just den jag är. That's me och jag behöver inte förändra sådant som fungerar i min vardag.
 
Däremot. När saker och ting blir handikappande, då måste man utmana, utveckla och förändra. Tänja på gränserna för att kunna leva att friare, rikare och faktiskt också enklare liv.
 
Men jag är en sån typ som gillar samma lika. Jag lever ett fritt liv och ett rikt liv. Jag lever med mig själv och kämpar inte mot mig själv. Inte längre. Jag försöker inte förändra den jag är på något sätt. Jag accepterar mig helt och fullt, just lika this. I am who I am. Och är alldeles bra som jag är.
 
Jag är lite av en sån typ som gillar samma lika. Jag tycker bäst av allt om att tanka bilen på samma tankstation med nummer 10 på pumpen. Är den upptagen kan jag gärna vänta ett par minuter för att den ska bli ledig. Har jag inte tid till det får jag lov att välja ett annat nummer på pumpen. Jag trivs med samma plats vid bordet på jobbet och hemma, men sparkar inte bakut om jag behöver sitta på en annan plats.
 
Bland det viktigaste för att må bra är att acceptera sig själv precis för den man är, förändra det som förändras bör och vara riktigt himla stolt över den man är! Att vara den man är helt och fullt, acceptera och älska sig själv är något att vara stolt över.
 
Kom ihåg det! Du ska visst tro att du är nån!
 
 
Kommentera inlägget här: