mindfulnessmamma

Inspirerande om att springa långt

Kategori:

 
 
Jag har upptäckt bloggen Vi startar ett marathon och fastnade idag för inlägget Att springa långt.
 
Det handlar om vägen från några kilometer till långlöpning. Bloggaren som inte hade joggat på 6 år startade sin resa mot en halvmara med tanken, hur svårt kan det vara?
 
Inlägget är så inspirerande och peppande och det är nästan som att det talar precis just till mig. Det här är verkligen ett inlägg för mig.
 

"Jag slutade fokusera på tiden och började istället fokusera på att njuta under mina rundor (även om jag ÄLSKAR att tävla och att springa snabbt), resultatet blev att jag faktiskt lyckades springa längre OCH snabbare! Känslan av att vara frisk och stark är fantastisk, ta vara på denna när du är ute! Oavsett vilket tempo du håller.

Hemligheten till att springa långt är alltså: Njut av din runda, din kropp, dina fötter och dina tankar."

 

 

 

 

KOMMENTARER:

  • Birgitta säger:
    2013-01-27 | 20:35:18
    Bloggadress: http://lyckligagatans.blogg.se/

    Så himla klokt sagt. Att springa/jogga prestigelöst är ju egentligen det bästa! /B

    Svar: Eller hur! Visst var det peppande!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: