mindfulnessmamma

Om människans kraft

Kategori:

 
 
Ikväll tänker jag på människans kraft att klara av så mycket mer än han/hon kanske tror är möjligt. Den tanke vi bär med oss är så viktig och också avgörande för utgången.
 
 
 
 
Jag har alldeles i dagarna skrivit en insändare om ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och den debatteras just nu på nätet. Jag tror på vår förmåga att påverka och förändra.
 
Vi kan så mycket om vi bara vill och vågar. Så många gånger sitter det i modet. Modet måste vara störra än rädslan och en gynnsam vind måste råda, som orden lyder i en av mina favoritdikter som också kommit att bli väldigt betydelsefull för mig.
 
Jag tror på att våga. Jag tror på att tror att vi är nån mycket mer än vi ofta gör. Jag tror på att skrota den fåniga Jante-lagen som egentligen inte måste finnas om vi inte vill.
 
 
Kommentera inlägget här: