mindfulnessmamma

Tänkvärt om kroppen!

Kategori: Tänkvärda ord


Nej, bloggen har inte slutet existera. Jag är bara inne i en mycket trött period när det stannat vid idéer. Orken är inte nog stor för att ta vara på inspiration som kommer ibland.

Idag kikar jag in med tänkvärda peppande ord om kroppen! Gillar dem starkt.

Det är en skön, skön känsla och en stor frihet att inte längre känna att smalhet är ett måste. Jag är okej även om jag inte klassas som smal. Jag är långt ifrån pinnsmal, men jag är betydligt mer tillfreds med mig själv nu än när jag var betydligt mindre. Att vara sådär tunn, mager, supersmal, var ju att faktiskt inte bejaka den jag egentligen är. Det var att fokusera på fel saker, att inte godkänna mig själv som människa, som den jag är och med den kropp jag har. Det där sista hänger verkligen ihop. Är man tillfreds med sig själv, varför skulle man då göra våld på sig själv och manipulera sin kropp att bli något den inte är?

Man duger som människa oavsett vilken kropp man har. Det är faktiskt så. Och jag upptäckte att jag hade fel. Jag var inget undantag. Inte du heller.





Kommentera inlägget här: