mindfulnessmamma

Hemma igen, viktigheter och önskningar

Kategori: Allmänt


På hemmaplan igen sedan igår. Hoppas ni alla haft en fin och skön påskhelg och kanske även påsklov.

Haft fina soliga dagar och hunnit bara vara. Tagit mig tid att sträcka ut benen och läsa en bok. Låta bli att byta om till skidkläderna trots att backen öppnat. Tagit långfrukostar och promenerat till backen när det blivit förmiddag.

Det där är viktigt. Att göra det som en själv behöver och mår bra av. Oavsett vad andra gör. Oavsett om andra tycker något om det. Eller kanske till och med säger något.

Just nu önskar jag bara mindre huvudvärk. Det skulle göra livet just nu ännu bättre än det redan är.

Jag önskar förresten också att jag snart kan springa igen. Ta på mig löpskorna och låta benen föra mig framåt.

Bjuder på en favorit-i-repris. En må-bra-bild från veckan som varit.

KOMMENTARER:

  • Jota säger:
    2013-04-07 | 20:43:11

    Härligt och höra att din påsk varit bra.
    Det är skönt när man har tiden att leva i det tempo ens kropp vill just där och då. Och att våga lyssna på sin kropp och ge den det som den behöver.
    Tråkigt att du inte får någon rätsida med din huvudvärk. Har du provat akupunktur?


    Hoppas du får en bra vecka och att huvudvärken avtar.

    Lev väl och var rädd om dig!
    Kram lilla jag

    Svar: Jag har provat akupunktur i perioder och det hjälper, men huvudvärken kommer tillbaka när jag är utan den. Nu ska jag äntligen träffa en läkare igen som förhoppningsvis kan hjälpa mig. kram.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: