mindfulnessmamma

Lördagstrött

Kategori: Allmänt

 
Idag är det äntligen lördag. Jag älskar mitt jobb, verkligen, och dagarna går så fort när jag är på jobbet. Just nu är jag dock inne i en period när jag är så trött, så trött när alarmet ljuder på morgonen och det är dags att stiga upp. Grusigt i ögonen och känner mig outvilad. Jag uppskattar särskilt helgen just nu, men jag vill inte att det ska vara som idag. Lördag och ledig och inte fylld av energi och kraft.
 
Jag vill sprudla av glädje och energi och ha en massa ork till såväl aktivteter med barnen som att fixa i hemmet. Men idag var det inte en sådan dag, trots att jag fått en hel del gjort av sakerna på min att-göra-lista. Ibland dyker de upp för att liksom att sortera allt som jag tycker bör göras och ibland gör det mig gott att strukturera upp dagen lite med en lista. Det är inte som förr när listorna blev en alltför central del i livet. Nu finns de i mitt liv ibland de där listorna och långt ifrån varje vecka.
 
Kvällen blev fin och mysig på flera sätt och vis. Middag, lördagsgodis, schack och film. Imorgon är en annan dag och då ska jag ta dottern på en utflykt som inte blev av idag.
 
 
Kommentera inlägget här: