mindfulnessmamma

Äppelrutor i långpanna

Kategori: Ätbart


Igår bakade jag en äppelkaka som blev då underbart god! Jag provsmakade den ljumna kakan igår kväll tillsammans med ett glas mjölk. Ett delikat kvällsfika minst sagt!

 

Äppelrutor i långpanna:

 

2 ägg, 4 dl socker, 200 g smält smör, 8 dl mjöl, 4 tsk bakpulver, 3 dl kall mjölk

 

 Bred ut smeten i stor långpanna.

 

Skala äpplen, skär i klyftor, doppa i lite socker och kanel, mycket kanel om man gillar det.  Tryck ner äppelklyftorna i smeten, ganska tätt. Grädda i 200 gr i ca 20 min.

 

För mig vara kakan klar efter betydligt kortare än 20 minuter. Hade dock en ganska vid långpanna. Efter ca 11 minuter i 175 grader i varmluftsugn var kakan perfekt gräddad.

 

KOMMENTARER:

  • TicTacToe säger:
    2012-09-26 | 16:29:31
    Bloggadress: http://tictactoe.blogg.se

    Vilken bra blogg du har! Denna ska jag börja läsa för att hitta inspirationen att fortsätta kämpa mot att bli frisk! :-)

    Hur ser din historia ut? Eller du kanske har ett inlägg med det?

    Jag ska snart påbörja basal kroppskännedom. Något du testat? Är ju mycket mindfullness i den behandlingen.

    Svar: Tusen tack-kul at du gillar min blogg!
    Jag har nog inget inlägg där historian beskrivs ingående. Däremot framkommer det ju en del i inläggen ändå. Har du särskilda frågor, så varmt välkommen med dessa.

    BK har jag övat mycket, riktigt bra!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: