mindfulnessmamma

Tacksam

Kategori: Allmänt, Ätstörningar

 
Jag känner mig tacksam och hoppas verkligen att alla som bidragit med något till min insamling till Anorexi/Bulimi-kontakt inser hur mycket det värmer! Jag är så otroligt glad och tacksam över det stöd som insamlingen har fått och jag har under insamlingens gång får så många fina ord och jag har sett hur mycket omtanke som gömmer sig därute bland människor.
 
Ätstörningar är ingen sjukdom man drabbas av och sen kan bli fri från över en handvändning. Det är inte bara att börja äta, sluta svälta, sluta överträna, sluta kompsera på olika sätt eller vad det nu är som finns i ens ätstörning. Sjukdomen kan så otroligt olika ut från person till person. Det är en sjukdom som är lömsk, en sjukdom som är starkt, en sjukdom som smyger sig på och utan att man kanske hunnit märka det har den borrat sina eländiga klor djupt i en. Det är en kamp att bli fri. Det krävs en lång väg. Det behövs stöd.
 
Det är en sjukdom som drabbar alla åldrar, killar och tjejer, mammor och pappor. Det är en sjukdom som handlar om så mycket annat än kroppen och maten. Det finns fortfarande många myter kring ätstörningar, men jag känner ändå att de är på väg att ifrågasättas och slås sönder. Jag tror på en ännu större förändrning kring synen på ätstörnignar och annan psykisk ohälsa.
 
En ätstörning är en sjukdom som man absolut kan bli frisk från, helt och fullt frisk och fri och det är viktigast av allt att komma ihåg. Det finns hopp och det vill jag sprida vidare.
 
Insamlingen pågår 14 dagar till och det återstår nu bara 800 kr för att målet ska kunna nås.
 
 
Kommentera inlägget här: