mindfulnessmamma

Kloka barn

Kategori: Allmänt, Barn och familjeliv

 
 
Idag när vi begav oss i bilen på väg mot min träning påminde jag dottern om vad hon för en stund sedan hade sagt.
 
Mamma måste pusta ut. Jag kunde höra henne säga det.
 
 
Du kan ju bara inte gå runt och säga Jag måste stressa, jag måste stressa. Så förklarade hon vidare hur hon tänkte.
 
Underbara kloka barn som säger så förnuftiga saker som är så självklara.
 
Och ändå så svåra ibland att följa.
 
Naturligtvis blir stressen större av att tala om för sig själv att man är stressad. Naturligtvis spär det på stresskänslan. Naturligtvis är det betydligt mer gynnsamt att pusta ut.
 
De orden tar jag med mig. Pusta ut. Jag tror på att samla lite mer krafter. Samla energi. Andas in, andas ut.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: