mindfulnessmamma

Medvetna val

Kategori: Allmänt, Mindfulness

 
 
Jag gillar känslan av att välja medvetet. I själva verkligen har jag ju ett val, vi har ett val, i varje situation jag/vi ställs inför, men just den där känslan när jag kopplat ur autopiloten och verkligen väljer medvetet. Lyssnar till mig själv innan jag väljer. Det känns riktigt bra. Jag vet att jag har en väldigt bra och tydlig vägvisare inom mig. Den finns där att lyssnas till bara jag ger den utrymme.
 
Det är i stunder när jag varvat ner de där medvetna valen sker. När jag växlat ner. Kopplat ur autopiloten och faktiskt deltar i det som sker. Inte bara är med utan verkligen deltar och är närvarande.
 
Alla de där besluten som annars kan kännas så svåra att fatta, kan i sådana stunder känns nästintill självklara.
 
De här medvetna valen, som fattas i lugn och ro, är grundade i mig själv, i mitt sanna jag. Det där svåra med att säga nej eller att välja bort blir inte alls lika svårt.
 
 
Viktig påminnelse för att kunna göra de där medvetena valen.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Johan säger:
    2012-11-13 | 12:27:59
    Bloggadress: http://schumacher4ever.blogg.se

    Sådant här är intressant tycker jag! :)

    Svar: Det tycker jag också! Och visst är det fantastiskt att det kan vara så!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: