mindfulnessmamma

Garderobsstädning

Kategori: Allmänt


Jag är inne i ett röja-i-tvättstugan-race och jag har gett mig den på att det ska bli ordning! I samma veva har jag inlett en städa-och-rensa-garderoberna-period. Nu ska det bli ordning och reda, sorterat och prydligt. Och så tänker jag att det aldrig mer ska bli en sådan här röra, men samtidigt vet jag att just så har jag tänkt och sagt till mig själv många gånger förr. Men nu, nu är jag på gång.

Och mitt i genomgången av dotterns kläder blev jag återigen påmind om att hon inte behöver påfyllning i garderoben. Inte alls. Snarare behöver jag rensa ut sådant som inte används och sådant som håller på att bli för litet-och ändå kommer det finnas mer än nog kvar. Ja, jag vet-tokigt är det!




KOMMENTARER:

  • Fröken M säger:
    2012-05-02 | 21:01:25
    Bloggadress: http://frokenmela.se

    Det är inte så kul när man är mitt uppe i det, men jösses va skönt det är när man är klar :)

  • Helle säger:
    2012-05-02 | 21:41:27
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Hehe, jag brukar röja i garderoben ett par gånger per år och varje gång tänker jag att jag ska hålla ordningen, men två månader senare har någon släppt en bomb bland kläderna igen - ett sant mysterium ;). Måste hitta den skyldiga, för det kan ju aldrig vara jag som knölar in tröjorna i en enda röra!?

Kommentera inlägget här: