mindfulnessmamma

Frisk och fri bland godsaker

Kategori: Frisk och fri


Idag slog det mig igen-Jag är frisk och fri!

Utan friskheten och friheten hade jag aldrig klarat av att först på förmiddagen
äta en kaka till kaffet vid ett möte med en kollega
och sedan på kvällen en stund efter middagen ändå njuta av
vaniljglass med varma hjortron!

Utan en tanke på kakan på förmidaggens fika njöt jag av det goda ikväll,
tog en klick glass till med lite mer hjortron,
utan en tanke på middagsmaten och
utan en tanke på att jag bokade av träningen
för att åka iväg och fika med nära och kära.

Utan en tanke på morgondagens måltider,
utan planering för kommande träning
kan jag njuta av godsaker,
forna svårigheter som kan vara rena njutningen idag!





KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-05-10 | 21:34:45
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Jag är så glad för din skull,

    Underbart att kunna njuta av livet.

  • Helle säger:
    2012-05-11 | 13:39:24
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Det är sådana här inlägg som fyller på bränslet inför nästa match med ätstörningen. Det är ju precis dit man vill nå och det är så mycket värt att veta att det faktiskt går, att andra har gått samma väg och lyckats.

  • Tokerina säger:
    2012-05-11 | 13:52:27
    Bloggadress: http://tokerina.blogspot.com/

    Den känslan är så skön!

  • anni säger:
    2012-05-11 | 19:09:15

    Brukar inte kommentera i bloggar så ofta men nu känner jag att det är hög tid.... TACK! Du är så motiverande och peppande! Jag är på god väg att bli frisk, är inte riktigt i mål ännu,men målet hägrar där! Inläggen under denna kategori får mig att kämpa vidare och inte ge upp, inte nöja mig med halvbra denna gången!!

Kommentera inlägget här: