mindfulnessmamma

Frisk och fri bland glass och bär

Kategori: Frisk och fri


Ja, ibland blir friskheten och friheten alldeles särskilt påtaglig. Ibland känns närvaron av dem särskilt tydligt. Som idag.

Barnen och jag på middag hos mamma och pappa och efter middagen bjöds jag på kaffe, hallon med Tofu Line vaniljglass. Så gott!

specialglass

Nu ikväll hade jag besök av en god vän som jag bestämt att jag skulle bjuda på kaffe och glass. Vi åt varsin laktosfri glasstrut från glassbilen, Mormors godaste blåbärsstrut. Den är så god!

Utan friskheten och friheten hade tankarna i huvudet accelererat i ett rasande tempo redan vid middagen och jag hade antingen bestämt mig för att tacka nej till efterätt då eller hoppat över glassen till kaffet ikväll. När friskheten och friheten helt lyst med sin frånvaro hade ingen av dessa godsaker avnjutits. Bara tanken på det hade varit överväldigande. Utan friskheten och friheten hade två krafter inom mig resonerat och diskuterat och den starkaste sidan för dagen hade segrat.

Idag tar jag befälet och följer den väg jag vill gå på i mitt liv-friskheten och frihetens väg.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-05-02 | 15:43:17
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Aah, var det den glassen Marion hade bild på? (Mormors blåbärsstrut).

    Verkar ju görgod!

    : P

Kommentera inlägget här: