mindfulnessmamma

Bilder på mig själv

Kategori:


Det hör inte till det vanligaste att jag har bilder på mig och mina nära på bloggen. Jag har en rätt så klar känsla över hur jag vill ha det på bloggen och då jag inte är riktigt van att visa mig själv så mycket på bild så var jag lite osäker idag när jag lade ut bilden på nyklippta jag.

Jag velade lite fram och tillbaka om inlägget skulle ligga kvar eller inte. Men den får finnas där i den nya kategorin Dagens vardagslyx. Jag tror ändå att den gör sig bra där, som ett avstamp i det nya. Jag har visserligen tidigare emellan åt lyft fram, men nu ger jag alltså vardagslyxet en egen kategori.

Jag älskar ordet vardagslyx och det finns faktiskt så mycket vardagslyx omkring oss som vi inte alltid tänker på. Att sitta ner ett slag för sig själv i lugn och ro, en kakbit till förmiddagskaffet eller som idag ett par timmar hos frissan. Jag uppskattar så mycket stunderna hos frissan, särskilt när jag har inbokat såväl klipp som färg. Då hinner jag riktigt njuta, koppla av och bara vara. Känner mig alltid så fin när jag går därifrån, en härlig känsla.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:

    vilken bra kategori, vardagslyx! Känner hur viktigt det är och hur lätt det är att priotera bort sig själv speciellt när barnen är små....Har tänkt på det en del denna våren och bokat in saker jag gillar till mig själv..

Kommentera inlägget här: