mindfulnessmamma

Om att våga drömma

Kategori: Tänkvärda ord


Mötte den här bilden med text idag och funderade genast litegrann. Hur stort vågar jag drömma?



Allt mer har jag börja tänka och leva i banorna som säger mig att jag kan välja så mycket själv i mitt liv. Vi kan välja hur vi vill leva vårt liv i just vår familj. Vilken frihet detta ger mig och vilka möjligheter som faktiskt kan öppna sig.

Att jag faktiskt får leva mot mina drömmar och att jag faktiskt både får och kan leva ett liv som jag vill leva.

Senare under dagen mötte jag dessa ord, som faktiskt hänger så väl ihop med hur stort vi vågar drömma.




Någonstans inom oss har vi svaren på vilka vägar vi ska söka, vilka drömmar vi bör följa. Det kan finnas de som säger nej och de som tvivlar på att vi kan, men viktigast av allt är att vi själva behåller hoppet, behåller tron på att vi kan.

Det jag i mitt hjärta känner att jag är menad att göra, kommer jag aldrig överge. Aldrig någonsin.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: