mindfulnessmamma

Koll på läget

Kategori: Mindfulness


Jag brukar ha ganska bra koll på tider och sånt, när saker och ting ska hända, men nu har jag varit helt fel ute i min planering. Det var inte långt ifrån att jag skulle kunna befinna mig på fel ställe på fel dag. En hel dag för tidigt har jag planerat att åka till ett jobb. Det är bra att vara i god tid, men men.... Oj, oj-det är bara att vara glad och tacksam att jag upptäckte detta missöde idag och inte när det var för sent.

Jag gillar inte detta-inte alls. Oj, så jag ogillar när planer omkullkastas och saker inte blir som jag tänkt mig, men ibland händer det ändå. Det är en träningssak att hantera sådana situationer och det går absolut att öva upp den förmågan. Jag kan också göra misstag och det är ju inte värre än att det går att rätta till, allt som oftast i alla fall. Lite merarbete blir det sådana här gånger, men det allra mesta går att lösa även om det kan ta lite tid och kan innebära en del pusslande. ´









Kommentera inlägget här: