mindfulnessmamma

Hemma från Pite Havsbad

Kategori: Barn och familjeliv


Hemma från Pite Havsbad. Vi åkte igår eftermiddag, tre generationer, mamma, jag och barnen.



Eftermiddagen ägnades åt Söderhavsgolf och lek på Nimbys värld.



Efter det upp till rummet för lite fix inför kvällen.



Middagsbuffé och showen Le Rouge stod på kvällens program. Trötta barn bidrog till att kvällen inte blev så sen, utan vi drog oss tillbaka till hotellrummet fram emot 21.30-tiden och barnen somnade fort. Mamma och jag tittade på lite TV och låg sedan i varsin säng och småpratade om lite av varje. Det påminde om tiden när jag fortfarande bodde hemma och de gånger när pappa var bortrest och jag sov bredvid mamma, hur vi låg och småpratade hon och jag.

Idag-hotellfrukost, ljuvligt lyxigt, och äventyrsbad! Buffé och badmiljöer, två ting som varit betydligt mer komplicerade än de är idag och det påminner mig om att allting inte behöver vara som det en gång varit.

Svårigheter kan övervinnas och man kan gå vidare i livet och bära med sig sin ryggsäck med stenar med större lätthet med tiden och faktiskt uppskatta nutiden än mer än man förmodligen gjort utan den.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-03-04 | 22:10:56
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Låter som en riktig toppenvistelse!

    : D

    Kram

    Åsa

Kommentera inlägget här: