mindfulnessmamma

Växla ner

Kategori: Allmänt, Mindfulnessmammans boktips

 
I sommar och semestertider är det nog många som läser böcker, faktiskt tar sig tid att läsa den där boken som blivit bortprioriterad för att man inte tycker sig ha haft tid att läsa den. Sommaren kan vara en tid för att växla ner eller i alla fall ta in en del av de tänket. Ändå är sommaren en tid när krav från sig själv och omgivningen kan bli påfrestande om man inte är noga med att känna efter vad man själv vill och sedan följer det.
 
 
Jag har nyligen läst klart boken Växla ner-77 sätt att leva bättre på mindre, skriven av Karin Lilja. Jag tycker om boken, den fick mig att tänka, att fundera, även om allt som författaren skriver om och förslår inte skulle passa mig och min familj.
 
Något som jag verkligen tar med mig från boken och som jag också kunnat uppskatta mycket är utflykter. De ska inte underskattas.
 
"En underskattad form av snabbledighet är uflykten. Jag älskar uflykten. Den är ofta billig, den går ett genomföra snabbt utan större förberedelser, den är flexibel och du kan åka på uflykt hur ofta som helst. Uflykter går att väva in i vardagen. Uflykten kan vara över på en timma, men ge kickar för flera veckor framöver."
 
Jag instämmer och slår därmed ett slag för utflykten som sommaraktivitet!
 
 

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-06-25 | 10:42:38
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se

    JAAA - älska utflykten!
    Jag älskar utflykter och hittar ofta på dem, både här och där, korta och långa. Underbart och som författaren skriver, relativt billigt.
    : )

  • Helle säger:
    2012-06-25 | 11:07:22
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Bra påminnelse! I sommar är vi lediga allihopa under sju veckor, då hinns det med många spontana och inplanerade utflykter.

  • Marion säger:
    2012-06-25 | 21:35:56
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    En bok för mig hör jag :)

    Svar: Det tror jag absolut!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: