mindfulnessmamma

Väg till frihet- en kamp mot anorexi

Kategori: Bloggtips


Många bloggar som på något sätt berör ätstörningar är inte sunda. Det finns inte många alls jag kan rekommendera, snarare tvärtom. Det finns alltför många som skriver och berättar alltför detaljerat utan att ha i åtanke hur det faktiskt kan påverka läsaren.

Bloggen Väg till frihet-en kamp mot anorexi kan jag däremot rekommendera. Det jag gillar allra mest med den är att den håller fokus på friskheten, men låter också oss som läsare komma in under ätstörningarnas yta och därmed bidrar texterna till en ökad förståelse. Det är en komplex sjukdom, där den drabbade själv måste välja att bli frisk, samtidigt som denne inte valt att bli sjuk. Blogginnehavaren själv beskriver sin blogg så här:

"Inte bara unga drabbas av anorexi, även vuxna. Den här bloggen handlar om tänket bakom ätstörningar generellt och min kamp som mamma/fru att ta sig ur anorexi. Bloggen ska vara positiv, peppande ur ett friskhetsperspektiv samtidigt som den ska vara rak, och ärlig om hur det är att vara drabbad av denna sjukdom och den svåra resa tillbaks till det som många andra tar för givet, ett liv."



KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-01-30 | 07:58:34
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Naaw TACK fina!!



    Det är så viktigt att kunna lyfta ämnet UTAN att trigga och det är en fin gräns. Inte ens i litteraturen hittar man något sådan upplever jag.



    Stort tack för beröm, det värmer!

Kommentera inlägget här: