mindfulnessmamma

Sagt från barnmun

Kategori: Barn och familjeliv


Plötsligt händer det! Plötsligt uttalas de där orden som jag sällan skriver upp trots att det är sådant jag aldrig vill glömma. När barnen säger något sådant där alldeles mitt-i-prickigt eller finurligt eller bara särskilt vackert blir jag ibland alldeles paff och undrar, varifrån kom egentligen det där?

Ibland är det där sakerna så självklara-egentligen. Barn krånglar inte till det.



"Jag vaknade av duschens låt."

Precis så sade dottern när jag frågade henne varför hon vaknade till sent en kväll i veckan, om det något särskilt som väckte henne. Jag vaknade av duschens låt. Duschens strilande hördes då jag slagit på duschen inför min sena kvällsdusch. Duschens låt spelade och tonerna spred sig ända in bakom stängda dörrar.

Att vakna till duschens låt är nog trots allt inte så besvärligt. Att vakna till duschens låt och sedan krypa ner igen och somna om gick alldeles utomordentligt bra.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: