mindfulnessmamma

Nyårslöften

Kategori: Allmänt






Jag avger inga nyårslöften.
Det är bara att smaka på ordet för att förstå vad som ryms i ordet.
Löfte, något som absolut inte ska brytas.

Jag avger inga nyårslöften,
men jag har i stilla ro tänkt igenom det som varit
och blickat framåt mot det som komma skall.
Jag har önskningar om vad jag hoppas ska hända under mitt 2012
och jag har mål mot vilka jag ska sträva.

Nyåret är en tid för mig att stanna upp och tänka igenom tillvaron,
hur den varit och hur den är,
kanske omvärdera, kanske planera,
kanske släppa in en förändringarnas vind.

Nyåret är en nystart,
härligt att på något sätt kunna börja om på ny kula
i det vi fortsätter i.

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-01-01 | 15:05:09
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Härliga tankar kring det nya året,

    lite som jag själv tänker.

    Ingen idé med nyårslöften.

    Kommer bli ett toppenår 2012.

Kommentera inlägget här: