mindfulnessmamma

"Ett barn blir till" besöker Teknikens Hus

Kategori: Allmänt



Teknikens Hus i Luleå visas just nu, med premiär idag, 30 bilder i storformat ur Lennart Nilssons klassiska fotoserie av det mänskliga fostrets utveckling. Ett barn blir till tar med besökaren till livet före födelsen, från det allra första ögonblicket vid befruktningen.

Ett barn blir till Foto Lennart Nilsson


Bilderna ovan är hämtade från Teknikens Hus hemsidan.

Ett barn blir till är en utställning från Fotografiska i Stockholm. Jag har bläddrat i hans bok och sett en del av bilderna, men ser fram emot att se utställningen av bilder på Teknikens Hus. I anslutning till utställningen visas också en film om Lennart Nilsson och lära mer om hur bildserien kom till och om tekniken bakom de fascinerande fotografierna.

KOMMENTARER:

  • Katarina säger:
    2012-01-28 | 11:08:21
    Bloggadress: http://brakatarina.se

    Sv: Tack :) och lite jobbigt är det så tidigt på morgonen. Hade jag fått välja hade jag börjat springa vid 11, men nu måste jag vara klar vid 11 vilket jag är. Ibland kan man inte välja och då blir det lite tungt. Det är alltså inte sträckan utan tidpunkten haha.

    Ha en fin dag nu!

  • Marion säger:
    2012-01-28 | 20:03:18
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Den här skulle vi verkligen behöva besöka,

    barnen är så fascinerade av baby i magen och allt som hör till.

Kommentera inlägget här: