mindfulnessmamma

Dikter och jag

Kategori:


Ja, dikter och jag har hållit ihop i många, många år. Genom barndomens poesialbum, skrivbordslådornas lösa blad i olika format, genom en mängd skrivarkurser, genom terapiskrivande och genom en massa lekande med ord. Allt finns samlat, allt finns kvar. Som luften i mina andetag stundtals. I byrålådor finns allt kvar och en del finns samlat i olika projekt som växer, utvecklas och formas mer och mer till den röda tråd och helhet jag vill ha.

En ny kategori i bloggen föds idag, Dikter

Jag läste om Haiku idag. Jag har skrivit en rad Haikudikter i mina dar, även om jag helst föredrar en mer öppen form av skrivande där formen inte binder mig vid hur jag ska formulera mig.

Isande kallt som det är idag provade jag mig på en kort Haiku om just detta.

kylan den biter
naturens kraft jag känner
rå, bister och stark


Kommentera inlägget här: