mindfulnessmamma

Dansar vidare...

Kategori: Må bra



Nu har jag anmält mig till ännu en omgång härliga dansklassser i afrikansk dans!
Nu är det bara att se fram emot nya måndagskvällar fyllda med dansglädje
och nya tisdagsmorgnar när det fortfarande spritter i kroppen,
då danskvällens flow dröjer sig kvar. 


(Bild lånad från www.lulearytmik.se)


Den afrikanska dansen ligger grund för många dansstilar, jazz och streetdance med flera. Afrikansk dans är en upplevelse för både kropp och själ där rytmer och rörelser möts i ett dynamiskt samspel. Du använder hela kroppen och tränar upp kondition och fysisk styrka i kombination med kordination och rytmkänsla.


KOMMENTARER:

  • Helle (Bull & Jag) säger:
    2012-02-28 | 19:15:19
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Jag tycker afrikansk dans verkar så härligt! Jag har köpt några skivor med passande musik och shakar loss här hemma ibland, men tyvärr hittar jag inga kurser här i närheten. Vet att Medborgarskolan hade det för några år sedan, tror bestämt att jag ska maila dem och fråga om de kommer hålla fler kurser framöver.

Kommentera inlägget här: