mindfulnessmamma

Stress

Kategori: Allmänt

 
Jag ogillar starkt stresskänslor. Jag ogillar starkt stunder av stresskänslighet. När jag känner att jag har sak efter sak att göra, men jag ändå känner att tiden bara rullar på och jag inte alls kommer framåt i den takt jag önskar. När det känns som att det blåser motvind istället för medvind.
 
Idag är det lite av en sån dag och jag måste träna på att se vad jag faktiskt gjort. Vad jag faktiskt gör. Inte bara gör som i presterar, utan faktiskt gör bara genom att vara hemma och finnas till för barnen. Jag ogillar starkt när jag inte har det inre lugn jag vill ha. Jag önskar att jag hela tiden hade ett stort inre lugn och kände harmoni.
 
Jag uppskattar dock att det är grunden i mitt liv numera, harmonin. En känsla av att vara tillfreds.
Kommentera inlägget här: