mindfulnessmamma

Let go

Kategori: Mindfulnessmammans boktips

 
 
Att släppa taget är viktigt. Att kunna släppa taget. Ibland lättare sagt än gjort. Kanske till och med ofta. Men lyckligtvis kan den förmåga övas upp. Medvetet. Nog är det allt så att vi har mer eller mindre benägenhet att fastna vid saker, att älta, men jag är övertygad att det inte på något sätt är så att vi inte kan påverka. Att det hela livet skulle vara konstant. Med motivation kan vi komma vidare även med sådant här.
 
 
 
Förresten gillar jag bilden av en ballong som man kan låta sväva iväg upp i det blå. Bort. Iväg. Fridfullt och med läthhet. Just let go. Men ändå, ibland lättare sagt än gjort.
 
Idag (miss)lyckades jag med något som inte alls tycker om. Verkligen inte alls. Dottern skulle iväg på ett kalas och jag tänkte att det var ett långt kalas hon blev bjuden på, tre timmar, 13-16. Jag hade inte tittat på inbjudningskortet senaste dagarna, men kände mig så säker på att det skulle börja kl 13. Men så var inte fallet visade det sig när vi kom fram till födelsedagsbarnet. Ballonger prydde entren, men det var förvånansvärt lugnt för att det snart skulle vara en barnkalas där.
 
Men särskilt konstigt var det inte. Kalaset skulle börja kl 14 och vi kom alltså en timme för tidigt. Oj. Å nej. Det är inte sant. Förlåt, förlåt, förlåt.... och jag kunde bara be så mycket om ursäkt för att tagit fel på tiden. Vi blev inbjudna på kaffe och kaka och en riktigt trevlig stund med föräldrarna och flickorna kunde leka tillsammans i lugn och ro innan alla andra gästerna kom
 
Det här gillar jag inte alls. Ogillar så in i nordens. Vilja-sjunka-genom-marken-känsla på hög nivå. Men ändå är det ju ingen fara, annat än känslomässigt. Förnuftsmässigt inser jag ju att ingen större skada är skedd. Men puh. En sådan här gång är let go lättare sagt än gjort.
 
Och sedan trodde jag att kalaset nog var 14-16 istället tills jag kom hem från min shoppingtur, men såg att jag ska hämta dotra kl 17. Inte många rätt idag alltså. Tre timmar var det dock, bara helt andra tider än jag hade för mig.
 
Nu låter jag den ballongen sväva iväg, hämtar snart dottern och gör oss en mysig lördagskväll på tu man hand!
 
 
Kommentera inlägget här: