mindfulnessmamma

Klart man vill vara fin på gymmet!

Kategori: Allmänt

 

"Hur gör du när du ska handla träningskläder? Tittar du på modellerna i tidningar eller på affischer och tänker “Oh, de där thightsen skulle även sitta fint på min runda rumpa?” Neee… så tänker i alla fall inte jag. När jag ser en slank modell i ett par snygga träningskläder så tänker jag kanske “Ja det där knallgula thighta linnet är ju snyggt på henne, men jag ska nog hålla mig till det här svarta som jag brukar.” För det är speciellt att svettas och kämpa i kläder som sitter så kroppsnära att man nästan kunde varit naken. Då vill man gärna se bra ut, vilket sällan är fallet – för smickrar kläderna en tunn modell, så kommer inte mina lår se lika smakfulla ut i samma träningsbyxor. Så är det bara."

 

Ovanstående är att utdrag från Maria Helanders blogg från hennes inlägg Klart man vill vara fin på gymmet.  Maria har hittat ett klädmärke med träningskläder hon gillar och detta märke använder sig av en kurvig modell som är just Maria!

 

Jag hörde talas om att det pratades om på radio alldeles nyligen att personer med övervikt har svårt att hitta träningskläder. Visst är ju det sorgligt och jag har pratat med personer i min omgivning som också beskriver just detta dilemma. Nej, såklart det ska finnas alla typer av kläder för att typer av kroppar. I vår värld finns en mångfald av kroppar och alla måste kunna bära vackra, sköna och praktiska kläder till alla möjliga de tillfällen.

 

 

Den här bilden är lånad från vackra Marias blogg och där bär hon kläder från detta klädmärke, dock från förra årets kollektion.

 

 

Kommentera inlägget här: