mindfulnessmamma

Good enough i bowlinghallen

Kategori:


Ikväll var det dags för en termins kick-off med jobbet, middag och sedan bowling. Det var länge sedan jag bowlade och jag har aldrig varit särskilt duktig på det. Det fantastiska ikväll är att jag spelade och hade så väldigt roligt. Jag fick lägst poäng av de som spelade på min bana, men lika glad var jag ändå. På riktigt.

 

För några år sedan hade jag kunnat avstå detta av rädsla för att prestera nog bra. Jag hade varit rädd att inte hålla måttet, så pass att jag hellre hade låtit bli att ens försöka. Och hade jag varit med hade det inte varit med lätthet och glädje, utan med press och oro att inte klara av det, enligt mina mått mätt. De måtten har varit enligt skalor som andra knappast ens kunant ana och det har aldrig funnits något slut. Alltid har det gått att göra lite bättre eller lite mer.

 

Det här är är en härligt känsla, att delta och verkligen ha kul. Det är stort och jag är glad över att jag är där jag är idag.

 

Kommentera inlägget här: