mindfulnessmamma

Det stora i att komma i ett par byxor?

Kategori: Allmänt

 
Nej, jag tycker inte att det något stort alls. Jag tycker inte att det är stort. Inte beundransvärt. Inte duktigt.
 
Att en normalviktig person går ner i vikt och kommer i ett par byxor som tidigare varit för små tycker jag inte är beundransvärt. Jag kommer inte att säga att du är duktig för att du lyckas komma i de där jeansen som du hade för ett antal år sedan, för jag tycker inte att det handlar om duktighet. Jag kommer inte att stämma in hurraropen. Jag uppmärksammar dig gärna och lyfter fram dig för den underbara person du är och för fina saker du gör. Jag kan stämma in i hurrarop, men för helt andra saker än för tappade kilon.
 
Jag syftar inte alls på en person som av hälsoskäl behövt gå ner i vikt. Jag pratar helt och hållet om denna utbredda strävan efter att komma i de så kallade smaljeansen och jag vet också att det hyllas. Att de personer som berättar om detta, om att de lyckats, får så mycket hyllningar och beröm. Just därför kan jag förstå att fler och fler triggas till att kliva på det här tåget. Tyvärr är det också så att långt ifrån alla som kliver på tåget kommer att uppleva en trevlig resa.
 
 
 
Kom ihåg det.
 
 

KOMMENTARER:

  • johanna säger:
    2012-08-09 | 21:08:42
    Bloggadress: http://annanjohanna.blogspot.com

    åh, vad jag tycker om dina inlägg! din blogg är verkligen en positiv pepp och källa att hämta kraft ur i vardagens kämpande. tack!

    Svar: Åh, så himla glad jag blir Johanna av dina fina ord. Tack så mycket!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: