mindfulnessmamma

Om att vara frisk och fri

Kategori: Ätstörningar



Idag-baddag med barnen på ett äventyrsbad!
Efter badet-en mysig måltid med barnen på en restaurang. Pizza efter äventyrsbad hör inte till ovanligheterna för våra barn. Idag beställde vi pizza till oss alla tre.

Det här har fått mig att tänka idag på det här med att vara frisk och fri från en ätstörning. Om att vara frisk och fri från en ätstörning och leva ett familjeliv. Ja, det blir emellanåt så tydligt vad det kan handla om att verkligen vara fri.

Jag har ett uppslag till bloggen. Det finns så mycket som det friska och fria livet för med sig, sådant som var långt ifrån självklart förut, sådant som jag inte ens tänkte mig att jag ville göra och som jag faktiskt till och med intalade mig att jag inte önskade ha i mitt liv. Jag skulle vilja lyfta fram hur annorlunda det kan bli när man väl vandrat på vägen mot frihet och trots tvivel nått ett friskt liv i frihet.

KOMMENTARER:

  • Malena Johansson säger:
    2012-04-08 | 20:10:57

    Hej!



    Jag googlade på mindfulness och ätstörning. Hamnade på din trevliga blogg! Extra roligt var det att jag kände igen dig från skolan. Du gick en klass över mig. Jag har också en form av ätstörning och har stor hjälp av mindfulness på min väg mot ett tillfrisknande.

Kommentera inlägget här: