mindfulnessmamma

Danslängtan

Kategori: Må bra


Jag känner danslängtan i hela kroppen, en danslängtan som talar om för mig att det är just precis dansen jag behöver ikväll. Ikväll är det dansmeditation, något som jag fastnade för första gången jag provade det. Egentligen förstod jag att det skulle passa mig redan när jag läste om vad det är för något. 

Dansmeditation är en fri rörelse dans, dans utan koreografier och bestämda steg. Du utgår  från din egen kropp och ditt behov för stunden. Man guidas av ledare till att utforska kroppens möjligheter till rörelse/din dans. Focus är på den inre upplevelsen, att lyssna till sin kropp och själv. Andningen är en central  del av dansen. Ingen prestation, man värderar inget som bra eller dåligt. Det är mindfulness i rörelse, att vara i nuet, ett andrum, ett tankerum där du kan fylla på med ny energi och lust. Du kan upptäcka nya sidor och förmågor hos dig själv. Mer om detta kan du läsa på Creative Moves.


Kommentera inlägget här: