mindfulnessmamma

Allt vad dansen är

Kategori: Må bra



Igår var det dags för dans igen, dansmediation och kreativ dans! Det var så underbart på många sätt och vis. Efteråt kände jag mig alldeles lyrisk och jag kan knappt beskriva hur glad jag är att jag upptäckt detta underbara härliga sätt att röra sig på.

Igår kom det bara över mig, tankar om vad dansen faktiskt är för mig. Dansen innehåller så mycket, för med sig så mycket och har kommit att betyda så mycket.

Dansen är en uttrycksform fylld av rörelseglädje. Dansen är glädje, kraft och styrka. Dansen bygger självkänsla och självförtroende. I dansen finns modet och gränssättningen. I dansen finns känslorna och i dansen väcks minnena och av dansen kan jag bli rörd och berörd. Med dansen kommer utmaningar.

Dansen är motion och dansen ger kondition. I dansen finns gemenskapen och kommunikationen.

Dansen är såväl medicin, vaccin som ett lyckopiller. Stundtals är dansen som en fantastisk mindfulnessövning som får mig grundad.

Ikväll är det dags igen-90 minuters afrikansk dans och även om jag för ett ögonblick kan tänka att det vore skönt att bara ta det lugnt i soffan ser jag fram emot en kväll av dans och härliga rytmer-med allt vad det kommer att innebära!

Kommentera inlägget här: