mindfulnessmamma

Mellan träningar och matcher...

Kategori: Barn och familjeliv



.... och såklart jobb och allt annat som hör till barn- och hembranschen är det inte alltid helt lätt att få till den där tiden för egen träning. Det är så sant som det är sagt av min kloka man, att om man väntar på de helt ultimata stunderna till träning, när allting känns helt perfekt, kommer man att få väldigt svårt att få till någon träning.

Planer ändras, barn blir sjuka, någon måste jobba över eller åka på ett möte. Som några exempel. Ingenting serveras på silverfat utan man måste ta sig tid och ibland också leta i skrymslen och vrår, tänka i nya banor eller till och med helt nya spår för att hitta en möjlighet.

Idag hade dottern träning 17.30-19.00 och sonen 18-19. Far och son åker alltid på träningarna tillsammans då far även är coach. Dottern tränar i en helt annan del av Luleå, en bra bit hemifrån, så det är ingen idé att åka hem för att hämta en stund senare. Idag provade jag någonting nytt. Jag bytte om hemma till löparkläderna och när jag hade lämnat henne på gymnastiken begav jag mig ut på en löprunda. Så skönt! Härlig höstluft och till och med lätt regnstänk mot slutet.



Nya vägar leder ofta oss mot nya möjligheter!



Kommentera inlägget här: