mindfulnessmamma

En kort kroppsscanning

Kategori: Mindfulness


Mindfulnesscenters blogg hittar man ett inlägg där Ola Schenström berättar om när han var med i Efter tio på TV4 och där gjorde en kort kroppsscanning på omkring 2 minuter i studion:

För cirka ett år sedan medverkade jag i Malou von Sivers ”Efter tio” i TV4. När jag kom till studion fick jag reda på att vi skulle inleda programmet med en meditation men den skulle vara kort – högst två minuter!
Förutom Malou deltog två nervösa kvinnor i medelåldern som skulle laga godis i rutan lite senare. Trots att kroppsscanningen var på bara två minuter hade den en påtagligt lugnade effekt på de två stressade kvinnorna.

Även jag som vid det här laget är relativt van vid att göra kroppsscanningar tycker att den här är svår att hänga med i stundtals. Trots det känner jag att de där 2 minuterna påverkar mig positivt! Jag kommer definitivt att använda mig av den här korta scanningen fler gånger.

Otroligt egentligen att 2 minuter kan göra skillnad-men det är väl ett tecken om något på att mindfulnessträning inte behöver vara svårt att få tid till i sitt liv. Alla kan och alla hinner-om man verkligen vill....

Här kommer du till inlägget med den korta kroppsscanningen!
Kommentera inlägget här: