mindfulnessmamma

Ljuvliga Cape East

Kategori: Må bra


I går besökte jag Cape East för första gången, ett mycket efterlängtat besök! Det har egentligen inte gått att föreställa sig hur stället verkligen är trots att jag har läst och hört en del om det. Det var inte likt någonting jag tidigare sett eller varit med om. Känns väldigt unikt.

Naturligt vis njöt vi av Midnight Ice:

Midnight Ice är vår nya anläggning med spa och världens största bastu. Bastun som liknar ett Mayatempel med tio lavar i höjd har plats för 150 personer. Högst upp närmare 100°C värme, längst ner isvak, hetpooler och dunderdusch med 100 liter kallt vatten. I bastun kan du uppleva snöfall, även sommartid. I anläggningen finns också gym, relax och tempererad utomhuspool. Spa-avdelningen erbjuder massage, kroppsbehandlingar, ansiktsbehandlingar, samt sköna stunder för händer och fötter.



Jag tvekade en stund inför isvaken, ska jag eller ska jag inte? Det slutade dock med flera stycken snabba dopp i det 4-gradiga vattnet. Uppfriskande minst sagt.



Vid ankomsten till Spa fick vi en liten uppfriskande drink innehållande havtorn och en stäva full med produkter att använda under besöket.



Det var ett sådant lugn inne på spa på Cape East och att sedan när mörkret lagt sig förflytta sig utomhus till en varm pool, sträcka ut sig raklång och titta upp mot den stjärnklara himlen, det var ingenting annat än magiskt! När jag sedan satte mig upp kunde jag se Finland, känna doften av eldar och höra precis lagom hög musik, alldeles passande just för den stunden.



Idag hade vi sovmorgon till klockan 9 och sedan en lång frukost i den mysiga restaurangen.



Jag unnar alla ett besök på detta vackra ställe. Jag har bara gott att säga om allting.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2011-10-22 | 21:29:53
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Hej Jenny

    Det finns topp/tunikor (figurnära modell) till DAM i svart och svart/vit-randigt. Den helsvarta är slut i M. Övriga storlekar finns!

    : D

    Kram

    Åsa

  • Marion säger:
    2011-10-23 | 20:27:21
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Ser härligt ut, ska snarast boka in en sån spaweekend för mig och Peter.

  • J-P Cape East säger:
    2011-11-07 | 01:12:26
    Bloggadress: http://www.capeeast.se

    Hej!

    Tack för ditt fina omdöme! Vi hoppas att vi får ha dig som gäst hos oss igen!



    Med vänliga hälsningar

    J-P

    VD Cape East

Kommentera inlägget här: