mindfulnessmamma

Idag måndag är jag glad för att...

Kategori: Måndagslistan



Dags igen för måndagslistan, som gjorde ett uppehåll förra veckan, men nu är det alltså dags för en ny lista...

Idag måndag är jag glad för att....


* Vi har haft en så himla mysig måndag. Det har flytit på så bra och efter middagen gjorde vi ett biblioteksbesök barnen och jag. Det blev en fin avslutning på den här dagen.

*Hela familjen åter är samlad på hemmaplan!

* Vi hade en mysig första övernattning i Kåbdalis i helgen. Invigning av vårt vinterplace!

* Luleå har sin lokalavdelning i Riksföreningen Anorexi/Bulimi-kontakt. Blir extra glad över detta varje gång jag bli påmind över att det faktiskt finns ett behov av oss!

* Jag har det jag har! Familj, vänner och ett jobb jag trivs med.

* Saker och ting som varit svåra är idag faktiskt betydligt lättare att hantera. Även sådant man kan tro är omöjligt att förändra kan förändras. Det är viktigt att påminna sig om.




Måndagslistan är ett sätt att lyfta fram det positiva i livet i början av en ny vecka! Att fokusera på det positiva kan inte göra oss människor annat än gott. Det är så lätt att glömma bort att uppmärksamma och se vad vi faktiskt har att uppskatta. Det är lätt hänt att bara vara och att bara göra, utan att riktigt vara vaken för det som sker. Att glömma bort att vara medvetet närvarande.

Så vitt jag vet är det på bloggen jennyn som måndagslistan började. Listan var en så bra grej och något som jag tycker passar bra in på här på min blogg. En bra start på mina veckor tycker jag!

Kommentera inlägget här: