mindfulnessmamma

Rapport från dagens affärer...

Kategori: Allmänt




Idag har jag spenderat morgon till sen eftermiddag på fyndmarknaden. Jag och dottern hämtade upp mormor och begav oss mot Arcushallen. Laddad till tänderna var lilltösen, som var med och gjorde i ordning redan igår med oss. Men idag var det ju dags för riktig loppis.



Jag och fina, fina mamma!

Jag vet inte riktigt vilken gång i ordning vi delar marknadsplats, men det är så roligt varje gång. Ju mer rutin vi skaffat oss, desto bättre flyter allting på. Numera packar vi med oss allt vi behöver i mat- och fika väg, för att slippa köa för att handla. I år hade vi med oss varsin god sallad som vi åt ömsom åt sittande, ömsom på stående fot. Skönt är det i alla fall att ha med sig en stol så att man kan vila benen någon gång ibland i alla fall.

Välfyllda kaffetermosar är alla gånger ett måste!



Vår yngsta medarbetare gav god service till kunderna och hann även med att fynda en Hello Kitty-resväska!

Jag är mycket nöjd med dagen. Allt flöt på bra, trevligt har vi haft det och vi är nöjda med affärerna också. Barnen och jag lyxade till det med kinamat till middag och sedan har vi bara haft en lugn och skön hemmakväll! 

En kartong med utvalda saker får vänta tålmodligt till augusti och nästa loppis som jag planerar vara med på...


Kommentera inlägget här: