mindfulnessmamma

Träningsglädje!

Kategori: Må bra


Det är en sådan himla härlig känsla när träning kan vara riktigt rolig! När jag tycker om det så mycket att jag inte ens tänker att jag tränar. Bara glädje-rörelseglädje!

Ikväll har jag varit på gymmet för en timmes Afro Power Dance. Ett pass fyllt av rörelseglädje om något. Släpp speglarna och strunta i hur det ser ut uppmanar instruktören oss under dessa pass. Känslan av att bara vara i sig själv, med sig själv, med sina rörelser som liksom blir ett med musiken-då är det som att allt annat inte finns. Det här är ögonblick av flow.



Tänk att jag kunde hitta hit i min relation till träning och motion! Skildringen ovan är så långt bort från träning som ett måste man bara kan komma. Det går att nå dit man inte trott man skulle komma.

Kommentera inlägget här: