mindfulnessmamma

Vårsolen skiner utanför...

Kategori: Allmänt





Vårsolen skiner utanför. Den värmer inanför fönsterrutorna.
Den piggar upp och skickar in strimmor av glädje.

Idag väljer jag kvalitetstid i hemmet.
Lugn och ro. En sak i taget. Här och nu.
Tvätthögarna i tvättstugan krymper och
korgarna med rena kläder är inburna i respektive rum,
kläderna insorterade i rätt lådor.

Verkligen lyssna och titta när sonen visar
hur målen i hans matcher går till.
Repris efter repris.
Vara nära. Finnas intill. Vara tillsammans.
Ge utrymme till sådant som inte ryms i fullspäckade dagsscheman.

Vårsolen lockar såklart många
att ta sig ut på isarna och i skidbackarna,
så även mig,
men ibland, som idag, vill i alla fall jag välja annat.
För att jag vill. Inte för att jag måste.

För övrigt väljer jag mycket hellre ordet vill istället för måste.




Kommentera inlägget här: