mindfulnessmamma

Ett gott skratt

Kategori: Allmänt


Idag är jag inte lika trött som igår. Huvudvärken har lättat. Det nog gjorde nog susen med gårdagens massage. Det är en enorm lättnad och frihetskänsla när huvudvärken minskar.




Idag har jag fått mig många goda skratt! Att skratta gör att allt känns så mycket lättare. För mig är humorn en viktig ingrediens i  livskvalité-receptet. Att ha nära till skratt betyder mycket för mitt välmående.




Att har roligt och få skratta tillsammans förgyller!

Igår kväll blev det en hel del skratt varvat med allvarligare samtalsämnen. Vitamininjektionen från gårdagen sitter nog i än idag känns det som. Att prioritera umgänge med de jag tycker om är viktigt för mig.

Ibland, som till exempel igår när jag var så otroligt trött när jag begav mig mot träffen med mina vänner, kan det ta emot att åka iväg hemifrån. När jag väl kommit iväg och i synnerhet efteråt, känner jag mig mycket piggare och det är så gott som alltid definitivt värt att ha trotsat tröttheten.

Att ett gott skratt förlänger livet, är inga nya ord, men nog ligger det väl en hel del i det?

Kommentera inlägget här: